tisdag 28 oktober 2008

Intressant lunch

Idag satt jag och jobbade på universitetet i väntan på en föreläsning. Två tjejer kommer fram och undrar om det är ok att dom sätter sig vid mitt bord...visst säger jag var på det kommer fyra killar som oxå sätter sig ner (som tydligen var i samma sällskap). Eftersom jag är ganska ego ibland så lät jag mycket påpassligt bli att ta ihop mina grejer så dom skulle få plats, utan de fick tränga ihop sig mindre än halva bänken :-P
Efter ett tag när dom hade ätit upp sin mat som för övrigt luktade ganska illa, så gick tjejerna och två av killarna. Kvar sitter två killar som sitter och diskuterar bloggar och bloggande med varandra. Eller den ena berättar för den andra hur det går till när man bloggar...
Efter att ha tjuvlyssnat i ett par minuter så går det upp för mig att den ena av killarna nog är ihop med blondinbella eftersom han hela tiden referar till "sin flickvän som har en av Sveriges största bloggar, och min flickvän tog en timeout, och min flickvän säger si, och min flickvän säger så, och ska man tjäna pengar så säger min flickväns pappa att man ska göra så här, osv......."
Han, blondinbellas kille, hade tydligen oxå startat en blogg, och ville bli lika känd som sin tjej...
Han berättade för den andra killen hur de hade fixat så att det såg ut som att han hade smygfilmat sin tjej, för att läcka information om när hon tänkte börja blogga igen...och hur hans video resulterade i några rubriker i en skvallertidning.. "så då hittar dom skvaller genom att läsa min blogg, och då får jag fler läsare, och då blir snart min blogg också känd..."
Då orkade jag inte lyssna längre så jag stoppade i ipodlurarna i öronen och satte på new order på hög volym...då gick dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar