måndag 8 december 2008

En jäkligt produktiv dag

Jag var på gymmet kl 6.30 imorse, och efter träningen har jag varit hög på endorfiner hela dagen... iofs, de senaste timmarna har jag nog bara varit övertrött eftersom jag somnade alldeles för sent igår, elr imorse...kl hade ju hunnit bli 2.

Började en ny kurs, som verkar bli en kakbit (hoppas jag iaf). Nyhetsvärdering och källkritik heter kursen, och eftersom vi har jobbat jättemkt med just nyhetsvärdering på Poppius, och källkritiken har jag ju fått flera gånger om i min lärarutbildning, så tror jag att det kommer gå bra. Vilket betyder att då kan jag lägga mer krut på lärarkurserna istället :-)

Bra första föreläsare, en journalistikprofessor från Oslo. Både jag och min kurskamrat C blev lite smått förälskade i honom. Ja, elr kanske inte i honom men saker å ting har en tendens att låta mkt gulligare på norska (ja, elr bokmål om vi ska vara petiga).

Insåg även att jag inte behöver köpa några böcker vilket känns jäkligt skönt :-)

C berättade att han hade köpt två biljetter till en Bob Dylan-konsert. Han skulle ge åtminstone den ena till brorsan i julklapp, men kunde inte bestämma sig om han skulle ge båda. Tänk om inte brorsan ville gå med C på konserten...
ja, det hade ju varit bittert :-P

Nej, nu ska jag laga mat, och sen ska jag plugga inför tentan på torsdag.
F-n vad duktig jag är ;-)

*******************

En liten MP-fundering:

Man borde göra en en vetenskaplig studie av MP , för mycket intressant stoff finns att finna där... Jag kan tänka mig att det skulle gå att genomföra i många ämnen såsom sociologi, beteendevetenskap, statistik osv...

Hur stor är sannolikheten att en kille med alias Enbrakille, verkligen är en bra kille?! En kille som kallar sig Ensnyggkille, och som inte har en bild i sin presentation... vad är oddsen för att han verkligen är snygg?

En hyfsat snygg kille som inleder första kontakten med Hej ska vi knulla? får nog en massa nej, men nån gång då och då borde han ju få ett ja... och om en hyfsat snygg tjej inleder första kontakten med samma fras, skulle hon få ligga mer än killen? Ja.... antagligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar