onsdag 24 december 2008

God jul!

Julaftons förmiddag... vaknade sent idag. Kollade på Nyhetsmorgon på Tv4 där de åt julmat och snackade jultraditioner.

Mina egna traditioner för julafton har de senaste åren varit en snabb sväng förbi Täby centrum för sista minuten inköp. Därefter hem till familjen för lite glögg och Kalle Anka på SVT, lite fixande i köket, första halvan av Kan du vissla Johanna...julbord, och sen Karl-Bertil, julklappsutdelning, lite efterrätt och sen ett jäsande i soffan utan dess like....

För att komma i lite julstämning har jag lyssnat lite på julmusik på förmiddagen. Bland annat dessa låtar som jag även hittade på youtube och tv4.se.

(tv4.se)


(youtube.com)

OK, Hallelujah är väl eg inte en traditionell jullåt, men med den svenska texten funkar det alldeles utmärkt. Jöback har ju dessutom gett den namnet Decembernatt (passande, elr hur?).
Gläns över sjö och strand tycker jag personligen är väldigt vacker, och jag gillar även den här versionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar