söndag 21 december 2008

Lite plugg, receptgooglande, fotboll och lillebrorsabstinens

Har lyckats plugga ytterst lite idag. Har istället spenderat timmarna efter lunch med att googla recept. Fick för mig att jag ska baka en pepparkakscheesecake till julafton, och kom typ ihåg ett recept som jag såg i en tidning förra året.
Efter mkt googlande hittade jag äntligen rätt. Receptet är tydligen från systrarna Eisenmanns bok Vinterns söta som du kan köpa här. Hoppas kakan blir lika god som den verkar och ser ut. Jag kommer nog att bli väldigt besviken annars.


Mums! (Bild från boken Vinterns söta)

Har även haft en jobbig kaffeabstinens idag eftersom jag har beslutat mig för att återigen dra ner på kaffet (får se hur det går den här gången).
Ska till Hägernäs å kolla på fotboll med ME ikväll. Det ska bli trevligt :-)
ME ska tydligen unna sig en Hägernäsmacka, få se om det lockar mig oxå när vi väl ska beställa mat.

och appropå ingenting men ME har fått mig att tycka att Darin faktiskt är ganska bra. Såg honom på Nyhetsmorgon för ett par veckor sedan, och då var han grym. Helt sjukt att han inte vann Idol för X antal år sedan. Fast då hade han kanske inte haft en karriär idag.


(video från tv4.se)

Saknar lillebror F väldigt mkt, men nu är det bara timmar kvar innan han kmr hem :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar