tisdag 4 november 2008

Fejan önskar mig en trevlig dag...


Då fyller man år igen... Facebook önskar mig en trevlig födelsedag... och ett antal av mina fejankontakter oxå för den delen. Då var jag ett år närmare 30, och ålderdomen-säger alla andra. Jag känner mig inte så gammal...inte riktigt som 29. Fast å andra sidan gjorde jag ett "vuxen"-test, och då är tydligen min "riktiga" ålder 33,4 år. Fast jag fuskade lite... kryssade i lite mer seriösa svar än vad som är sant...kanske...

Hey, är inte åldern bara en siffra?! Det verkar som att alla andra förväntar sig att jag ska krisa och få åldersnoja... När som helst nu...

Reagerar inte som H iaf, som stängde in sig hemma och grät hela kvällen, och ställde in fikat med sina föräldrar...Kanske inte den bästa födelsedagen. Försökte trösta henne genom att säga att jag faktiskt är ett år äldre än vad hon är. Jag tror det hjälpte henne lite iaf. Jag kunde känna hennes skadeglädje genom telefonluren :-P

Har inte upptäckt någon ny rynka än... gråa hårstrån började jag få för länge sen (känns det som nu iaf), men dom syns inte eftersom jag färgar rötterna ganska flitigt.

Idag känner jag mig bara lite äldre-lite visare-lite bättre :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar