lördag 8 november 2008

Nu kan du få mig så lätt...




Har en liten "trip down to memory lane" och lyssnar på Håkan Hellströms första skiva Känn ingen sorg för mig Göteborg. Det var länge sen jag riktigt lyssnade på texterna, men jag inser återigen varför jag gillade dom så mycket då...
"Om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt"... smaka på desperationen i den raden...

Göteborg... vilka associationer kan det ordet/namnet/staden väcka?
Självklart tänker jag på min syster K, men även spårvagnar, den snygge tatuerade killen som hade butik i Haga (vill fortafarande ha), ont i magen, bra shopping, Glenn, fotboll, feskekörka... och J, om nu J är J dvs.

Dagens upptäckt på MP var att Johnny, en av killarna som är med i TV3:s "Ensam mamma söker", är aktiv medlem där. Alltså valde inte singelmamman Johanna honom. Jag som hejade på honom...mest för att han verkar vara en bra kille... men då har ju jag å andra sidan fortfaranade en teoretisk chans ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar